VESTI

FRANCUSKA POŠTA I RENAULT TRUCKS TESTIRAJU KAMION SA POGONOM NA VODONIČNE GORIVNE ĆELIJE

3min
FRANCUSKA POŠTA I RENAULT TRUCKS TESTIRAJU KAMION SA POGONOM NA VODONIČNE GORIVNE ĆELIJE

Renault Trucks i francuska Pošta ("La Poste") nastavljaju svoju posvećenost strategiji održivog razvoja i predstaviće, na eksperimentalnom nivou i prvi u Evropi, električni kamion na vodonični pogon sa povećanim opsegom kilometraže. Model Maxity Electric od 4,5 tone ima autonomiju kretanja od 200 kilometara i tokom narednih 12 meseci biće testiran u realnim operativnim uslovima u mestu Dol (departman Žura).

Renault Trucks je prva kompanija u Evropi koja, u partnerstvu sa francuskom poštom La Poste, sprovodi eksperiment sa vozilom Maxity Electric, modelom sa vodoničnom gorivnom ćelijom koju je razvila kompanija Symbio Fcell, a koristi se da udvostruči autonomiju kretanja vozila. Testiranje bi trebalo da traje godinu dana i da omogući kompaniji Renault Trucks da istraži sve potencijale tehnologije vodenične energije u realnim radnim uslovima. „Vozilo ne proizvodi nikakvu buku, a ispušta samo vodenu paru; zahvaljujući autonomiji kretanja od 200 kilometara, vozilo je idealno za svakodnevne aktivnosti na gradskim i prigradskim linijama“, kaže Karin Forijen /Karine Forien/, direktor Sektora za strategiju energetske efikasnosti u kompaniji Renault Trucks, i nastavlja: „U ovom projektu naš je cilj da podržimo evropske metropole u njihovom nastojanju da ograniče buku i zagađenje vazduha, tako što ćemo testirati inovativna vozila sa nultom emisijom štetnih gasova kako bi u bliskoj budućnosti postala ekonomski održiva za naše klijente.“ Za kompaniju La Poste, koja u ovom trenutku poseduje najveći vozni park električnih vozila na svetu, ovakav eksperiment predstavlja deo stalnih nastojanja da se poveća autonomija kretanja voznog parka. Skoro godinu dana, u regionu Franš-Komte /Franche-Comté/, Pošta će, tokom prikupljanja i distribucije pismonosnih pošiljaka i paketa, testirati vozila sa vodoničnim pogonom koja ne zagađuju životnu sredinu. „Vodonik se danas nameće kao efikasno rešenje za proširenje mogućnosti za serijsku proizvodnju električnih vozila i autonomije njihovog kretanja. U širem smislu, razvoj skladištenja energije dobijene iz vodonika predstavlja okosnicu naše energetske tranzicije“, objašnjava Frederik Delaval /Frédéric Delaval/, tehnički direktor Odeljenja za slanje pošiljaka i paketa u kompaniji La Poste.

Renault Trucks je konstruisao vozilo Maxity Electric od 4,5 tone u koje se ugrađuje gorivna ćelija, dok su razvoj i postupci integracije vozila sprovedeni u partnerstvu sa kompanijom Symbio Fcell. Kao rezultat njihove saradnje, prosečna autonomija kretanja vozila Maxity Electric od oko 100 kilometara povećana je za još 100 kilometara, zahvaljujući energiji gorivne ćelije. „Dok vozilo radi, električni motor ima dva komplementarna izvora energije; gorivna ćelija može da proizvede maksimalnu snagu od 20 kW, dok se za dodatnu snagu koriste akumulatori, čime se postiže maksimum. U stanju mirovanja, gorivna ćelija po potrebi može da puni akumulator“, ističe Kristof Vakije /Christophe Vacquier/, supervizor projekta. Toplota oslobođena iz ćelije se koristi za zagrevanje kabine, tako da je izbegnuto trošenje energije iz akumulatora, čime se obezbeđuje veća autonomija kretanja vozila. Gospodin Vakije objašnjava princip rada ćelije: „Stvaranje vode iz kiseonika u vazduhu i vodonika iz rezervoara pokreće proizvodnju električne i toplotne energije, u skladu sa obrnutim principom elektrolize vode.“

Verifikovano i registrovano od strane kompanije Renault Trucks, vozilo Maxity Electric sa vodoničnim pogonom i povećanom kilometražom kretanja koristiće se u mestu Dol (departman Žura u Francuskoj). Budući da je ovaj region poznat po izuzetno teškim vremenskim uslovima tokom zime, Dol će poslužiti kao ogledni primer za ceo eksperimentalni vozni park kompanije La Poste.

Potpisivanjem ovog ugovora, kompanije La Poste i Renault Trucks udružuju svoja nastojanja  da u Francuskoj pokrenu održivu transportnu alternativu na vodonični pogon. Kao i za konvencionalna električna vozila, za pravi procvat ovog koncepta biće potrebno da svoje napore udruže industrija, korisnici i zakonodavstvo.

Tehničke karakteristike:

  • Registrovano kao vozilo kategorije N2.
  • Dozvoljena bruto masa: 4,5 tona, u Francuskoj je verifikovano kao 3,5 tona + 1 tona, na osnovu posebnih propisa koji favorizuju „vozila sa čistim sagorevanjem“ (upravljanje sa vozačkom dozvolom B kategorije): dodatnih 1.000 kg odobreno je kao deklarisana dodatna nominalna masa, zahvaljujući korišćenju „čiste“ alternativne tehnologije.
  • Korisna nosivost: 1 tona.
  • Grejanje kabine: toplota oslobođena iz gorivne ćelije ili električni otpor tipa CTP kada je ćelija u stanju mirovanja.

 

Ocena performansi:

  • Prosečna autonomija kretanja: do 200 km (100 km obezbeđuju akumulatori + 100 km ćelija)
  • Maksimalna brzina: 90 km/h
  • Robotizovana transmisija
  • Asinhroni električni motor: 400 V / 47 kW
  • Maksimalni obrtni moment pri pokretanju motora: 270 Nm

Akumulatori:

  • Prikupljena energija: 42 kWh
  • Litijum-jonska / gvožđe-fosfatna tehnologija (Valens tehnologija)
  • 4 seta akumulatora,  ukupne mase 400 kg
  • Ukupno vreme punjenja, uključujući i fazu podešavanja: 7 sati
  • Punjač je ugrađen u vozilo, kako bi se omogućilo punjenje na jednostavnoj trofaznoj utičnici.

Komplet za vodonik:

  • Prikupljena energija: 45 kWh
  • Vodonična ćelija: 20 kW
  • 2 rezervoara za vodonik od po 75 litara, što omogućava skladištenje 4 kg H2 pod pritiskom od 350 bara
  • Ukupna masa kompleta: 300 kg
  • Uputstvo za korisnika.

Opis eksperimenta:

  • Kamion Maxity H2 biće isporučen u Dol sredinom februara. Testiranje bi trebalo da traje godinu dana, da bi se u potpunosti procenili svi kapaciteti vozila tokom svih godišnjih doba i dobio adekvatan povratni rezultat.
  • Vozilo će se koristiti na maršruti za prikupljanje pismonosnih pošiljaka i paketa.
  • Trasa je dugačka oko 70 km i uglavnom prolazi kroz ruralne krajeve.
  • Službenica pošte i njen zamenik već su prošli obuku za upravljanje ovim vozilom.

O Grupaciji La Poste

Od 1. marta 2010. godine korporacija La Poste je u stopostotnom vlasništvu države i predstavlja originalan model grupacije čija se poslovanje zasniva na pet delatnosti: pismonosne pošiljke i paketi, poštanska banka, poštanska mreža, GeoPost i digitalni ogranak. Grupacija se prostire na četiri kontinenta i prisutna je u više od 40 država. Korporacija je najveći francuski maloprodajni lanac, budući da svakog dana 17.000 La Poste punktova poseti skoro 1,7 miliona klijenata. Godišnje se širom sveta isporuči 25 milijardi pošiljaka (pisma, štampani materijal, paketi), a ispostave su otvorene šest dana u nedelji.  Grupacija La Poste zapošljava više od 266.000 radnika, a 2013. godine je ostvarila prihod od 22,08 milijardi evra, od čega se 17% odnosi na međunarodno poslovanje. U strateškom planu pod nazivom „La Poste 2020: Osvajanje budućnosti“, grupacija naglašava posvećenost ubrzanom razvoju osnovnih pet delatnosti i proširenju na nove teritorije. Odnosi sa klijentima zasnivaju se na interakciji između ljudi i na izgradnji poverenja. Približavanjem svoje mreže, da bude svima pristupačna, na svakom mestu i svakog dana, La Poste prati svoje kupce i pojednostavljuje njihovu budućnost. O kompaniji Renault Trucks

Brend komercijalnih vozila Renault Trucks je prisutan u više od 100 država. Vozila kompanije proizvode se u Francuskoj, u Blenvil-sir-Ornu (okrug Kalvados), Burg-an-Bresu (En), Lionu (Rona) i Limožu (Gornji Vijen). Godine 2014. Renault Trucks je dobio sertifikat Garantovano francusko poreklo za svoje modele T, C, K, D i D Wide.

Godine 2001. Renault Trucks se pridružio Grupaciji Volvo, jednom od vodećih svetskih proizvođača kamiona, autobusa i građevinske opreme, kao i pogonskih i vučnih sistema za primenu u pomorskoj i drugim industrijama. Grupacija Volvo ima oko 110.000 radnika, proizvodne pogone u 18 država,a svoje proizvode plasira na više od 190 tržišta. U 2013. godini ukupna prodaja Grupacije dostigla je 270 milijardi švedskih kruna. O kompaniji Symbio FCell

Symbio FCell projektuje, proizvodi i kreira industrijske aplikacije na bazi vodoničnih gorivnih ćelije i njihove infrastrukture, za dalju ugradnju na host platforme. Symbio FCell se trudi da se pozicionira kao evropski lider za saobraćajne aplikacije. Inovativna rešenja koja razvija namenjena su za instalaciju u standardna električna vozila čime se povećava opseg kilometraže koju pokriva sistem akumulatora, a čista vozila dobijaju veću autonomiju kretanja. Ova rešenja mogu da se koriste i kao novi, izuzetno jaki pogonski sistemi u potpunosti bazirani na vodoničnim ćelijama za primenu u drumskom, pomorskom i saobraćaju vodnim tokovima, kao i za posebne uređaje koji zahtevaju elektrifikaciju velike snage. Sistemi koje koristi Symbio FCell projektovani su uz pomoć CEA komisije za energetiku i kompanije Michelin; kompletna proizvodnja smeštena je u Grenoblu.

Set canonical URL
Off