Dobrodošli u Renault Trucks
Svedočanstvo
Renault Trucks K - Litvanija - Vilniaus Regiono Keliai
GRAĐEVINSKA INDUSTRIJA
10 Mar. 2021
Javno preduzeće za održavanje puteva iz regiona Vilnjusa zaduženo je za čišćenje snega i posipanje soli na lokalnim putevima kako bi osiguralo bezbednost vozila koja saobraćaju. Saulius Batvinksas, na čelu mašinske službe preduzeća, nabraja spisak prednosti vozila Renault Trucks K koji je opremljen kao čistač snega.
VILNIAUS REGIONO KELIAI
1990: godina osnivanja.
300: broj zaposlenih.
32: broj kamiona sa kiperom, od čega 1 kamion Renault Trucks iz serije K, i 8 Renault Kerax.
2 000 KM: tdužina asfaltiranih puteva koje treba održavati.
Zašto ste izabrali kamion Renault Trucks iz serije K?
Saulius Batvinskas — Mi smo napravili spisak naših zahteva i na tenderu se pokazalo da vozilo Renault Trucks iz serije K odgovara našim očekivanjima. Savršeno je prilagođen našim ograničenjima i to je ono što tražimo: razumnu potrošnju, naravno, ali i veliko snagu kako bi izdržao velike temperaturne promene i odupreo se problemima u vezi sa korozijom.
Koji su njegovi glavni aduti?
S.B — Snaga njegovog motora i njegov kočioni sistem su vrlo performantni. Vozilo ima disk kočnice koje su u potpunosti zaštićene. Vrlo su korisne i efikasne kada tokom leta radimo u kamenolomima ili zimi na putevima. Takođe poseduje funkciju smanjene brzine. To predstavlja prednost zimi prilikom posipanja soli, jer se radi o poslu koji ne zahteva vožnju velikim brzinama.
5% |
Uštede u potrošnji goriva Renault Trucks-a u odnosu na druga vozila iz voznog parka. |
Da li potrošnja goriva ide na ruku vozilu?
S.B — Naša vozila troše mnogo jer prevoze velike tovare. Renault Trucks iz serije K troši 5 % manje od naših ostalih vozila. Njegov rezervoar prima oko 350 litara, što nam omogućava da vozimo između 500 i 600 kilometara.
U kakvim uslovima rade vaša vozila?
S.B — To je bio deo naših tehničkih zahteva : vozila moraju da budu u stanju da rade na temperaturama od – 40° do + 40 °C. Tokom ove zime, uprkos temperaturama koje su se spuštale i do – 30°, vozila Renault Trucks nisu imala nikakvih teškoća da se pokrenu. Među drugim adutima vozila Renault Trucks K, naveo bih njegov čelični branik i činjenicu da je vozilo dobro zaštićeno.
Koja oprema olakšava posao vozaču?
S.B — Oblik retrovizora omogućava odličnu vidljivost a bočni retrovizori su dobro zaštićeni od snega i prskanja. Točkovi koji su podvučeni ispod vozila ne bacaju ništa u stranu. Kada je u pitanju komfor kabine, Renault Trucks je mislio na sve. Sedišta koja se zagrevaju mogu da se podešavaju po visini i da se pomere unazad. Naši vozači posebno cene velike dimenzije kabine. Vrlo je praktična, naročito kada treba da ponesu kutiju sa alatom i opremom koja im je potrebna za rad.
MIŠLJENJE
Ricardas Kasperavicius, vozač kamiona Renault Trucks iz serije K.
Poslovi Rikardasa Kasperavicijusa, 36 godina, zavise od meteoroloških uslova. Čišćenje snega ili posipanje soli, noću ili u špicu, on radi na jednoj od glavnih saobraćajnica koja vodi od Trakaja, malog istorijskog sela, do Vilnjusa, na nekih 30 kilometara udaljenosti. Već je 15 godina u ovog kompaniji i kaže : « Pravo je zadovoljstvo voziti Renault Trucks K, sve je tiho i nečujno, nema nikakvih vibracija ». Ove zime u Litvaniji temperatura se poprilično spustila a snežni pokrivač je bio veoma gust. Za Rikardasa, vozilo Renault Trucks K je savršeno za deonicu puta za koju je zadužen. « Možemo da utovarimo do oko 11 tona soli ili peska, više nego u druge kamione », objašnjava nam on. Smanjena potrošnja goriva je druga sjajna prednost vozila Renault Trucks K. Iako nije umeo da izrazi u ciframa, Rikardas konstatuje da se često vraća sa više od polovine punog rezervoara. Vozilo koje je posebno prilagođeno gradskoj sredini, opremljeno je dvostranim raonikom. « Na taj način, obavljamo više posla i to brže. Ono što danas radim sam, za to je ranije bilo potrebno angažovati dva vozila, » ističe Rikardas. Ali brzina mora da se uskladi i sa bezbednošću, posebno po lošim vremenskim prilikama. Vozač mora pažljivo da manevriše prednjim i bočnim raonikom. Moramo da vodimo računa o mnogim stvarima kao što je nadgledanje puta, provera čišćenja snega i kontrola posute soli, i to se gotovo istovremeno radi i zahteva veliku koncentraciju. « Treba biti veoma pažljiv, sve se radi uz pomoć retrovizora », otkriva nam vozač. Budući da je Trakaj u poljoprivrednoj i šumskoj oblasti, Rikardas nekad radi na terenima sa neravninama gde postoji opasnost da se vozilo zaglibi. Zaključavanje diferencijala je tada vrlo korisno. « Kada moramo da vozimo po poljima, zadnji točkovi proklizaju. Diferencijal se blokira i zaista nam olakša posao. Korišćenje ovog sistema omogućava da se pomogne drugim točkovima i vozilo se mnogo lakše kreće », objašnjava vozač.